Aanmelden
Bij spoed of crisis: Mocht er sprake zijn van een spoed of crisissituatie neemt u dan contact op met uw huisarts, spoedeisende hulp of crisisdienst in uw regio.
Voor overige vragen of aanmeldingen kunt u ons bereiken via email, telefoon of whatsapp (voor korte vragen).
Wilt u veilig mailen naar ons via Zivver? Bijvoorbeeld wanneer u vertrouwelijke informatie naar ons wilt sturen. Klik dan op onderstaande knop ‘veilig mailen via Zivver’. U doorloopt dan eerst enkele stappen voor het inloggen bij Zivver. Hierna kunt u ons veilig mailen. Klik hier voor een toelichting op de stappen.
Aanmeldroute kiezen:
Er zijn twee verschillende aanmeldroutes:
- Aanmeldroute voor Diagnostiek en Behandeling
- Aanmeldroute voor Begeleiding
U kiest voor de aanmeldroute waarvan u of uw verwijzer denkt dat deze het meest passend is. Mocht u twijfelen welke aanmeldroute voor u van toepassing is, neemt u dan gerust contact op.
Aanmeldroute voor Diagnostiek en Behandeling
Stap 1: Aanmelden: u meldt zich aan via het aanmeldformulier op onze website (onderaan deze pagina).
Stap 2: Bevestiging ontvangst: u ontvangt van ons een bevestigingsmail met daarin een verzoek om de verwijsbrief EN het in de email bijgevoegde aanmeldformulier terug te mailen naar ons.
Stap 3: Verwijsbrief + aanmeldformulier sturen: U stuurt uw verwijsbrief EN het aanmeldformulier naar ons terug.
Stap 4: beoordeling aanmelding: Wij beoordelen of uw aanmelding bij ons op de juiste plek is, u ontvangt hiervan bericht via email. Het kan zijn dat we nog aanvullende informatie nodig hebben. Wij benaderen u dan via email, whatsapp of telefonisch.
Stap 5: Wachtlijstplaatsing: Als uw hulpvraag passend is bij onze organisatie, dan ontvangt u van ons een emailbericht dat u op de wachtlijst voor intake geplaatst wordt. Daarnaast ontvangt u per email informatie over onze beveiligde praktijkportal waar u informatie vindt over uw afspraken.
Mocht uw hulpvraag niet passen bij ons aanbod, dan ontvangt u hiervan ook bericht.Voor informatie over de wachttijden klikt u hier.
Stap 6: Activatie Praktijkportal: Na wachtlijstplaatsing ontvangt u van ons per email informatie over onze praktijkportal met het verzoek deze te activeren. U vindt hier belangrijke informatie. Ook kunt u hier uw afspraken terug vinden en eventuele aanvullende vragenlijsten.
Stap 7: Uitnodiging intakegesprek: Wanneer u aan de beurt bent ontvangt u van ons een uitnodiging voor een eerste gesprek. Het intakegesprek is bedoeld om een beter beeld te krijgen van u en uw hulpvragen. Na de intake worden pas afspraken gemaakt over de in te zetten hulp (behandeling, diagnostiek of begeleiding etc.)
Aanmeldroute voor Begeleiding
Stap 1: Voor volwassenen: Neem contact op met het wijkteam of sociaal team in uw gemeente: u kunt via uw gemeente een wmo indicatie voor begeleiding aanvragen. De contactpersoon bij de gemeente zal een eerste gesprek met u plannen om met u te praten over uw moeilijkheden en zal u in deze eerste fase verder op weg helpen met het zoeken naar het meest passende hulpaanbod. LET OP: het kan rond 8 weken duren voordat de gemeente de aanvraag kan beoordelen.
Op de website van uw gemeente vindt u informatie over het aanvragen van WMO begeleiding.
Voor kind en jeugd: neem contact op met het jeugdteam in uw gemeente of vraag via de eigen huisarts of specialist een verwijsbrief.
Op de website van uw gemeente vindt u informatie over het aanmelden bij het jeugdteam in uw gemeente.
Stap 2: meld u aan via het aanmeldformulier onderaan deze pagina: een van onze zorgcoördinatoren neemt contact met u en/of met uw verwijzer op voor de vervolgstappen. Meestal wordt per email of telefonisch contact opgenomen.
Stap 3: matchen van een passende begeleider: onze zorgcoördinatoren hebben nu een beter beeld van u als persoon en uw hulpvragen. Met deze informatie zoeken zij een passende begeleider.
Stap 4: kennismaking/intakegesprek: een van onze zorgcoördinatoren neem met u contact op om een eerste gesprek te plannen. Dit gesprek is gericht op het verder verhelderen van uw hulpvragen, het vaststellen van doelen en het kennismaken met de begeleider.
Stap 5: starten van de begeleiding: Na een positieve kennismaking worden er afspraken gemaakt over het starten van de begeleiding. De intensiteit van de begeleiding wordt samen met u afgestemd op uw situatie en hulpvragen.
Aanmeldformulier
Wij streven ernaar om binnen 3 werkdagen contact met u op te nemen.